Fitbit Pay - nem og hurtig betaling
Fitbit Pay er en ekstra digital betalingsløsning, du kan benytte dig af som kunde i Nykredit på dit kompatible device.
Spørgsmål og svar
Generelt
Fitbit udvikler hele tiden nye ure, hvor Fitbit Pay kan bruges. Pr. 1. oktober 2019 kan følgende ure bruges:
- Fitbit Ionic
- Fitbit Versa 2
- Fitbit Charge 3 (kun versioner med NFC-chip)
- Fitbit Versa (kun versioner med NFC-chip).
Nej, du kan kun bruge Fitbit Pay med et Fitbit-ur, som understøtter Fitbit Pay.
Nej. Fitbit Pay er personlig og bør derfor ikke deles mellem flere personer/kortholdere.
Nej. Dine kort er personlige, og du må ikke dele kort eller kortinformationer med andre, som det også fremgår af betingelserne.
Du kan tilmelde alle Mastercard, Visa og Visa-siden af Visa/Dankort udstedt af Nykredit.
I alle butikker der har kontaktløs funktion på betalingsterminalerne. Se efter ikonet for kontaktløs betaling eller Fitbit Pay-logoet.
Du skal bruge:
- et kompatibelt Fitbit-ur
- en smartphone (Android eller iPhone) med Fitbit-appen installeret
- et Mastercard, Visa kort, eller Visa/Dankort udstedt af Nykredit.
Nej, Fitbit Pay er kun til betaling i fysiske butikker, som tilbyder kontaktløs betaling.
Ja, du skal bare huske at slette Fitbit-appen, hvis du afleverer telefonen tilbage til firmaet.
Ja.
Sikkerhed
"Sikkerheden er høj. Fitbit Pay er ekstra sikker, fordi der ikke ligger kortoplysninger på uret, og der derfor ikke udveksles kortoplysninger mellem ur og terminal. Der er altså ikke et kortnummer, der kan aflures.
Ud over dette benyttes en række avancerede krypteringer af data.
Skulle der alligevel ske et misbrug, vil du være ligeså godt dækket, som når du benytter betalingskort.
Uret registrerer når du tager det på og af. Når du skal gennemføre en betaling med Fitbit Pay, første gang efter du har taget uret på, skal du taste din kode. Efterfølgende betalinger kræver ikke kode, indtil du tager uret af igen. Når du tager uret af igen, kan Fitbit Pay ikke kan anvendes, så længe du ikke har uret på.
Mister du din mobil med Fitbit-app'en eller dit ur, skal du øjeblikkeligt kontakte Nykredits kundeservice, så kortene i Fitbit Pay kan blive spærret."
Se vilkår for brug af dit betalingskort i Fitbit Pay, samt Fitbits privatlivspolitik.
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Du vælger selv en kode til at aktivere selve uret. Det gør du når du indstiller uret i Fitbit-appen.
Dine kort er personlige og bør ikke deles med andre. Ligeledes, bør du heller ikke oplyse koden til uret til andre.
Mistet/stjålet mobil
Kontakt Nykredits kundeservice med det samme, hvis du mister mobilen. Så kan vi hjælpe dig med at spærre alle kort i Fitbit Pay.
Kontakt Nykredit og lad os hjælpe dig. Hjælpen afhænger af status på dine kort i Fitbit Pay.
Valg af kort
Det kort, der står som foretrukket, vil være fremhævet. Har du mere end ét kort i Fitbit Pay, vil du kunne skifte imellem dem, når du vil betale.
Vælg kode
Ja, det gør du i Fitbit-app'en, når du tilmelder dit kort til Fitbit Pay.
Tilmeld kort
Ja, du kan se dine tilmeldte kort i Fitbit eller i kortoversigten i din mobilbank.
Op til 6 kort.
Problemer med installering
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Fejlmelding
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Slette kort
Det kan du gøre i Fitbit-appen.
Så fjerner du alle dine virtuelle kort, og du skal tilmelde kortene til Fitbit Pay igen. Det gør du via Fitbit-appen.
Har du problemer med at tilmelde dine kort igen, skal du kontakte Nykredits kundeservice.
Du skal tilmelde kortene til Fitbit Pay igen. Det gør du via Fitbit-appen.
Har du problemer med at tilmelde dine kort igen, skal du kontakte Nykredits kundeservice.
Spærring af kort
Hvis du sletter dine kort i Fitbit-appen, spærres det virtuelle kort uden at dit fysiske kort spærres. Du kan også kontakte Nykredits kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Hvis dit fysiske kort bliver spærret eller lukket, bliver alle virtuelle kort forbundet til det også spærret.
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Dit virtuelle kort er forbundet med dit fysiske kort, og hvis ikke dette er aktivt, kan du ikke benytte dit virtuelle kort.
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Når du installerer Fitbit-appen på din nye smartphone, bliver dine kort i Fitbit Pay automatisk synkroniseret med over.
Dit virtuelle kort er spærret. Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Du sletter kortet i Fitbit-appen, eller via din mobilbank. Ellers kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig.
Kontakt kundeservice, så vi kan hjælpe dig med at spærre alle dine kort.
Har du fået stjålet din mobil eller ur, er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt.
Det samme som hvis du mister et fysisk betalingskort, eller det bliver stjålet: Kontakter Nykredits kundeservice og får det spærret.
Brug af kode
Nej, fingeraftryk understøttes ikke på Fitbit-ure.
Fejl ved betaling
Ja, du kan betale med Fitbit Pay, så samme måde som du kan betale med dit kontaktløse fysiske kort - også hvis terminalen er offline.
Tjek kortets status i din mobilbank.
Har du stadig problemer, så kontakt venligst Nykredits kundeservice.
Det er altid terminalen, der afgør, om en betaling er gået igennem. Se på terminalen eller din kvittering, hvis du er i tvivl.
Af sikkerhedsmæssige årsager har det fysiske kort og det virtuelle kort (i Fitbit) ikke samme kortnumre. Det, du ser på kvitteringen, er uddrag af dit vituelle korts nummer.
Se venligst på terminalens display. Hvis terminalen melder fejl, så prøv igen.
Betaling
Ja, Fitbit Pay kræver ikke adgang til mobilnet eller wifi, for gennemføre en betaling.
Der findes nogle få automater (i udlandet) som fungerer med kontaktløs teknologi. I disse terminaler vil du kunne hæve kontanter med dit Fitbit-ur; ellers ikke.
Ja, du kan betale med Fitbit Pay på alle betalingsterminaler, der tager kontaktløs betaling - uanset hvilket land du er i.
Ja, men du skal vække uret til live (der skal være lys i skærmen).
Nej. Du skal kun bruge kode til den første betaling, efter du har taget uret på.
Nej.
Fitbit Pay bruger NFC-teknologi. Det er den samme teknologi som i dit kontaktløse betalingskort.
Der gælder de samme beløbsgrænser, som på dit fysiske kort. Vær opmærksom på Visa-siden af dit Visa/Dankort, hvor der er en grænse på 25.000 kr. pr. løbende 30 dage.
Posteringsoversigt
Ved at klikke på den enkelte postering i net- eller mobilbanken kan du se dens detaljer. Herinde kan du se, om transaktionen er lavet med en wallet - men du kan ikke se, hvilken wallet. Vil du gerne vide dette, kan du kontakte Nykredits kundeservice, som kan hjælpe dig.
Ja, de seneste 10 transaktioner med det virtuelle kort kan ses i Fitbit-appen.
En betaling med Fitbit Pay betragtes som en international betaling, derfor vil betalingen først kunne ses efter nogle dage, ligesom hvis du bruger dit kort i udlandet.